Aktualnosci

Przekop Mierzei Wiślanej

February 10 | 2021

Konsorcjum polsko-belgijskie NDI i Besix zbudują nową drogę wodną łączącą Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

Konsorcjum zbuduje port, kanał wraz z stanowiskami do cumowania od strony Zatoki Gdańskiej oraz sztuczną wyspę. Wyspa o powierzchni ponad 100 hektarów zostanie stworzona, aby stanowić siedlisko dla ptaków i roślinności, oraz aby zrekompensować ewentualne straty środowiskowe.

Grupa Dieseko jest dumna z bycia częścią tego projektu. Dieseko Polska dostarcza wibromłoty wysokiej częstotliwości o zmiennym momencie, młoty hydrauliczne oraz sprzęt firmy Bell do robót pogłębiarskich. Pierwszym etapem jest montaż grodzic stalowych wokół wyspy, a kolejnym krokiem będą prace czerpalne.

Obejrzyj tutaj film z rozpoczęcia tworzenia sztucznej wyspy.

Nazwa Projektu: Przekop Mierzei Wiślanej
Generalny Wykonawca: NDI Spółka z o.o. & BESIX NV
Jeden z etapów: Sztuczna wyspa 2,0km x 1,2km
Zastosowanie: Grodzice stalowe wokół wyspy w dwóch rzędach o łącznej długości ok. 10 km. Długość ścianek waha się od 7,5 do 12,0m

Aktualizacja 08-2020:

Dieseko Polska dostarcza obecnie 7 zestawów sprzętu specjalistycznego dla różnych wykonawców tego ważnego projektu.

 W zeszłym tygodniu na plac budowy dostarczono nowy młot hydrauliczny PVE 5NL, który zostanie użyty z powodu trudnych warunków geotechnicznych. Na wykonanie śluzy na tym projekcie firma RUSIECKI ma do zabezpieczenia grodzę o długości 1000m. Warunki geotechniczne okazały się tak trudne, że trzeba użyć młota hydraulicznego PVE, aby wbić grodzice stalowe na właściwą głębokość. Wstępny montaż grodzic odbywa się za pomocą wibromłota PVE 24VM. Przewidywany czas trwania tej części projektu to ok. 4 miesiące.

Reszta prac będzie kontynuowana przez ponad 12 miesięcy przez pozostałych wykonawców: Aarsleff i PBW Elbląg.